Unifi AC Mesh

Επαναφορά default ρυθμίσεων

Μερικές φορές απαιτείται να επαναφέρουμε την συσκευή μας στην αρχική της κατάσταση κάνοντάς την reset είτε πατώντας το κουμπί reset που βρίσκεται δίπλα από την θύρα RJ45 είτε για την τεχνική ομάδα, μέσω καλωδίου και γραμμής εντολών.

Reset μέσω reset button

Πατήστε και κρατήστε πατημένο το κουμπί reset που βρίσκεται από την θύρα RJ45 του Unifi AC Mesh για περισσότερα από 5 δευτερόλεπτα μέχρι το λαμπάκι LED της συσκευής σβήσει.

Reset μέσω γραμμής εντολών

  • Ρυθμίζουμε στο laptop μας στην θύρα lan μία στατική IP, πχ την IP:192.168.1.5 με Subnet Mask: 255.255.255.0
  • Συνδέουμε την lan του laptop μας με την lan του Unifi. Πλέον αυτα τα δύο βρίσκονται στο ίδιο δίκτυο 192.168.1.0/24 και μπορούν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους (Εύρος IP: 192.168.1.1 - 192.168.1.254)
  • Τρέχουμε την εντολή "ping 192.168.1.20" από την γραμμή εντολών των windows για να ελέγξουμε ότι μπορούμε να επικοινωνήσουμε με την default IP της συσκευής Unifi. Αν μας επιστρέψει η εντολή πόσα ms χρειάστηκε για να επικοινωνήσει τότε είμαστε οκ. Αν όχι, ελέγχουμε ξανά τα βήματα 1 και 2. Με Ctrl + C σταματάμε το τρέξιμο της εντολής αν χρειαστεί.
  • Έχοντας κατεβάσει την εφαρμογή Putty (https://www.putty.org), κάνουμε σύνδεση ssh στην συσκευή Unifi και συγκεκριμένα στη διεύθυνση 192.168.1.20 που είναι η default της συσκευής που θέλουμε να κάνουμε reset, με το username και password που έχει οριστεί από τον controller για τις συσκευές Unifi μας στο αντίστοιχο site (οι διαχειριστές του δικτύου γνωρίζουν ποια είναι αυτά).
  • Μόλις συνδεθούμε στη συσκευή, τρέχουμε την εντολή: set-default. Αυτή η εντολή θα κάνει reset την συσκευή, γυρίζοντάς την στις default ρυθμίσεις της, ακριβώς σαν να είχαμε πατήσει το reset button.
  • Έχοντας επανεκκινήσει η συσκευή με τις default ρυθμισεις της, συνδεόμαστε ξανά μαζί της με ssh μέσω του Putty στη διεύθυνση 192.168.1.20 και χρησιμοποιώντας πλέον τα default username και password, δηλαδή ubnt/ubnt, και τρέχουμε 2 φορές την εντολή "set-inform http://10.130.224.13:8080/inform" με διαφορά μερικών δευτερολέπτων. Με αυτην την εντολή ενημερώνουμε σε ποια IP βρίσκεται ο controller μας και της ζητάμε να συνδεθεί μαζί του.
  • Στον controller μετά από μερικά δευτερόλεπτα εμφανίζεται η συσκευή διαθέσιμη για adoption. Επιλέγουμε να κάνουμε adoption της συσκευής (αν είμαστε στο πεδίο και δεν μπορούμε να το κάνουμε οι ίδιοι adopt γιατί μπορεί να μην έχουμε πρόσβαση, ζητάμε τηλεφωνικά ή μέσω telegram από κάποιον άλλο διαχειριστή του δικτύου να το κάνει για εμάς), και μετα από λίγο χρόνο αυτή συνδέεται στον controller, παίρνει ρυθμίσεις και πλέον είναι λειτουργική στο δίκτυό μας (το led λαμπάκι της θα πρέπει να είναι μόνιμα αναμμένο μπλε).

Troubleshooting

  • Ελέγχουμε την τροφοδοσία ρεύματος της συσκευής. Έχει ρεύμα; Δουλεύει το τροφοδοτικό της; Το λαμπακι στο τροφοδοτικό είναι αναμμένο; Το λαμπάκι led στο unifi ανάβει; Αν ναι, τι χρώμα; Ανάβει μόνιμα ή αναβοσβήνει; Αν είναι μόνιμα αναμμένο μπλε τότε λειτουργεί. Αν αναβοσβήνει μπλε, προσπαθεί να συνδεθεί σε κάποιο άλλο Unifi του δικτύου για να πάρει σύνδεση αλλά δεν τα καταφέρνει για διάφορους λόγους. Αν αναβοσβήνει άσπρο, είναι σε διαδικασία boot η συσκευή, ενώ αν είναι μόνιμα άσπρο σημαίνει ότι έχει γίνει reset και έχει default ρυθμίσεις και θα πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία adoption από τον controller.
  • Τα καλώδιο του δικτύου που συνδέεται στο POE και τροφοδοτεί την συσκευή με ρεύμα είναι οκ; Check με cable tester. Αν χρησιμοποιούμε και 2ο καλώδιο που συνδέουμε στην lan του τροφοδοτικού το ελέγχουμε και αυτό με cable tester.
  • Υπάρχει κάτι άλλο συνδεδεμένο στην lan του τροφοδοτικό του; Αν ναι, πχ Mikrotik, το βγάζουμε, κάνουμε επανεκκίνηση της Unifi συσκευής ώστε να επαναρυθμιστεί και βλέπουμε αν παίζει μετά από ~ 3 λεπτά. Αν παίζει το Unifi (μπορούμε να συνδεθούμε πάνω του ασύρματα) μετα συνδέουμε ξανά το Mikrotik, αν έχει, στην lan του τροφοδοτικού του Unifi.
  • Αν με τα προηγούμενα δεν έχουμε καταφέρει κάτι, μιλάμε με τους διαχειριστές του δικτύου (μέσω του group κομβούχων στο Telegram) και σε συνεννόηση μαζί τους κάνουμε reset την συσκευή ή ότι άλλο χρειάζεται

Βασικές εντολές (αφορά την τεχνική ομάδα)

Παρακάτω αναφέρονται κάποιες βασικές εντολές που μπορεί να τρέξει κάποιος στην συσκευή αφού έχει συνδεθεί σε γραμμή εντολών μέσω ssh (με putty απο λειτουργικό Windows ή γραμμή εντολών από λειτουργικό Linux) και συνδεδεμένο καλώδιο στην θύρα lan του τροφοδοτικού του Unifi:

  • Διαθέσιμες εντολές: help ή/και πατάμε το tab
  • Επαναφορά συσκευής στις default ρυθμίσεις: set-default
  • Προβολή πληροφοριών συσκευής: info
  • Δήλωση controller για τη συσκευή: set-inform http://10.130.224.13:8080/inform ή set-inform http://unifi.sarantaporo.net:8080/inform (αφορά τον unifi controller του δικτύου πρόσβασης Sarantaporo.gr)
  • Αναβάθμιση firmware συσκευής: upgrade https://dl.ui.com/unifi/firmware/U7PG2/5.43.35.12698/BZ.qca956x_5.43.35+12698.210326.0431.bin (βάζετε το path του επιθυμητού firmware)
  • Επανεκκίνηση συσκευής: reboot
  • Για να δούμε τα logs της συσκευής: cat /var/log/messages
  • Για να δούμε τα logs της συσκευής καθώς εγγράφονται live: tail -f /var/log/messages
  • Αν θέλουμε να προσθέσουμε default gateway: route add default gw 192.168.1.1 br0

Αναβάθμιση σε νέα version (αφορά την τεχνική ομάδα)

  • Πρώτα παίρνουμε ένα snapshot backup του vm μέσα από το proxmox
  • Συνδεόμαστε με ssh στον controller:
  • Κατεβάζουμε την πιο πρόσφατη stable έκδοση: wget https://dl.ui.com/unifi/6.1.71/unifi_sysvinit_all.deb
  • Συνδεόμαστε με δικαιώματα διαχειριστή root: su
  • Εγκαθιστούμε την έκδοση που μόλις κατεβάσαμε: dpkg -i unifi_sysvinit_all.deb

Δημιουργία αντιγράφου ασφαλείας στο Synology

  • Κάνουμε log in στο Synology
  • Δημιουργία αντιγράφου ασφαλείας από τον Unifi Controller